Tevreden? Vertel het door!
Ontevreden? Vertel het ons!

Je mag ervan uitgaan dat iedere fysiotherapeut zijn of haar vak zo correct mogelijk beoefent. Heb je ondanks dat toch een klacht over de behandeling of de bejegening van je fysiotherapeut, dan is het verstandig om dit kenbaar te maken aan je behandelend fysiotherapeut.

Stappenplan bij klachten

  1. Gesprek met je fysiotherapeut:  Het is de moeite waard om, bij een klacht, eerst contact op te nemen met je fysiotherapeut. Dit kan per email, telefonisch of in een persoonlijk gesprek. Vind je het lastig om in een persoonlijk gesprek je klacht kenbaar te maken, dan mag je altijd een vertrouwenspersoon meenemen.
  2. Klachtencommissie KNGF: heeft het gesprek met je fysiotherapeut niet het gewenste resultaat opgeleverd, dan kun je terecht bij de klachtencommissie van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie. Een klacht zal alleen in behandeling worden genomen als deze schriftelijk wordt ingediend door de patiënt zelf (of als ouder/verzorger van personen onder de 18 jaar).